11 – Thema: Jij!
Wat inspireert jou?
Bij autowasstraat Clean Look Carwash in Soest omschrijven ze de klant precies zoals het is. Deze omschrijving hangt dan ook op een prominente plek in de kantine. Zo worden alle medewerkers eraan herinnerd dat klanten mensen van vlees en bloed zijn die met aandacht behandeld moeten worden.
Plaatjes moeten nog beter en er komt nog meer bij..
Veel mensen gaan naar de winkel om even ‘snel’ een paar boodschappen te halen. Maar, wat als je gewoon zin hebt om even te kletsen? Bij de Jumbo vonden ze hier de oplossing op: kletskassa’s. De supermarkt speelt hiermee vooral in op eenzame ouderen die naar de supermarkt komen om een praatje te maken.
Ook als bouwbedrijf kan je de klantbeleving beter maken met een vleugje humor:
Een feestelijk ontvangst op je eerste werkdag
Bij softwarebedrijf AFAS pakten ze wel heel groots uit toen hun 500e medewerker Stan op zijn eerste werkdag naar binnen liep. Hij werd die dag onthaald door al zijn collega’s met feesthoedjes, een drumband, confettikanon, een spandoek en een taart.