Laat je inspireren
Misschien hier nog een tekstje?
De organisatie
Gevonden voorwerpen
Het toegewijde Lost & Found-team van KLM op Amsterdam Airport Schiphol heeft als missie verloren voorwerpen zo snel mogelijk te herenigen met hun eigenaar. Van een teddybeer die het cabinepersoneel heeft gevonden tot een laptop in de lounge. Het vinden van de eigenaren kan soms een uitdaging zijn, dus zijn er speciale krachten ingehuurd…
Coolblue
Coolblue heeft er duidelijk voor gekozen om zich te focussen op klantgerichtheid. Hun missie is om het voorbeeldbedrijf te zijn op het gebied van klantgerichtheid. Dat klant- en servicegerichte hebben ze dan ook omgezet in hun slogan: Alles voor een glimlach. Zelfs bij het lezen van hun algemene voorwaarden krijg je een glimlach:
Laat zien >Springlab
Springlab heeft de missie om bewegen weer terug te brengen in het dagelijks leven door het onderwijs beweeglijker te maken, de plek waar je vanaf jongs af aan moet stil zitten. Springlab doet dit door bewegen en leren te combineren. Naast dat bewegen veel beter is voor de gezondheid, is het ook wetenschappelijk bewezen dat je beter leert wanneer je beweegt. Daarmee ontwikkelen ze concepten om vanaf de allerkleinsten bewegen normaal te maken in het onderwijs. Springlab heeft een masterplan gemaakt om bewegend leren in te voeren.
SuperValu
Een goede klantenservice-strategie begint altijd met te begrijpen wat jouw klant nodig heeft. En als je echt wilt weten wat ze nodig hebben, vraag het ze dan gewoon. Neem Feargal Quinn, de oprichter en president van de Ierse voedseldistributeur SuperValu. Tweemaal per maand nodigt hij persoonlijk twaalf klanten uit om met hem mee te doen aan een rondetafelgesprek.
Hij vraagt hen naar serviceniveaus, prijzen, productkwaliteit en zelfs naar aankomende advertentie promoties. Quinn gebruikt de feedback om winkelmanagers te evalueren en om de strategische planning van het bedrijf te verbeteren, en tot nu toe werkt het.